بیوگرافی زیبا کرمعلی

 

زیبا کرمعلی متولد 14 آذر 1375 در کرج ، بازیگر و کارگردان فیلم کوتاه است

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته سینما از دانشگاه هنر تهران می باشد که از 20 سالگی وارد سینما شد و با فیلم «لانتوری» توانست خود را اثبات کند

 

زیبا کرمعلی بازیگر با عکس و بیوگرافی

 

نوشتن از 12 سالگی

 

علاقمند شدن من به سینما به 12 سالگی ام باز می گردد ، در آن سن من بصورت جدی شروع به نگار برای نشریه مدرسه کردم و داستان کوتاه و بلند می نوشتم

 

رتبه 8 کنکور سراسری

 

دبیرستان را در آموزشگاه شهید ثانی کرج گذراندم و تا سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می کردم تا اینکه در پیش دانشگاه تغییر رشته دادم

 

بعد از ورود به هنرستان گوهر ناحیه 3 در رشته هنر مشغول شدم تا اینکه در کنکور سراسری با رتبه 8 در رشته سینما وارد دانشگاه شدم

 

بیوگرافی زیبا کرمعلی

بیوگرافی زیبا کرمعلی بازیگر با عکس و ناگفته های شخصی

 

بچه درس خون

 

با اینکه رشته ریاضی با روحیاتم سازنگار نبود اما با معدل 19/95 دیپلم گرفتم و برای پیش دانشگاهی هم در رشته هنر معدلم 19/76 شد

 

برای کنکور چون آخر کار کمی خسته شده بودم و شاید حتی بی انگیزه ، از فضای درس فاصله گرفتم و نهایتا 8 شدم که البته از این نتیجه کاملا راضی و خوشحالم

 

ماجرای شروع بازیگری

 

سال 1395 زمانی که عوامل فیلم «ماجرای نیمروز» برای همایش نقد و بررسی در دانشگاه حضور پیدا کردند با زیبا کرمعلی عضو ادبی دانشگاه آشنا می شوند

 

از آنجا بود که محمد حسین مهدویان (کارگردان) او را برای بازی در فیلم «لاتاری» دعوت کرد ، به این ترتیب در سال 96 با این فیلم در نقش اول جلوی دوربین رفت

 

عکس زیبا کرمعلی بازیگر زن با گربه های خانگی اش

 

تمرینات از صفر بازیگری

 

کرمعلی درحالی تصمیم به بازی گرفت که نه در تئاتر و نه در سینما هیچ تجربه بازی نداشت

 

خودش می گوید تمرینات بازیگری را از صفر بازیگری حتی فن بیان را با ابراهیم امینی «فیلمنامه نویس» فیلم شروع کردم تا بتوانم بازی قابل قبولی ارائه بدم

 

علایق

 

ادبیات و نوشتن (در حوزه ادبی و رمان) را خیلی دوست دارم و در عرصه ورزشی هم بیشتر والیبال و شنا را می پسندم و دنبال می کنم

 

 

از تدوین تا صداپیشگی

 

 کرمعلی در کنار بازیگری در مشاغلی چون تدوین ، منشی صحنه و دستیار کارگردان فیلم کوتاه فعالیت کرده و برای انیمیشن «شیر شاه» هم صداپیشگی کرده است

 

کارگردان مورد علاقه

 

فکر کنم هر بازیگری که با آقای اصغر فرهادی کار نکرده باشد ، قطعا دوست داره یک روز باهاشون کار بکند ، ولی من آقای میرکریمی و سعید روستایی را هم دوست دارم

 

عکس زیبا کرمعلی و مادرش

عکس زیبا کرمعلی و مادرش

 

واکنش به عکس مادرش

 

بعد از انتشار عکسی از زیبا کرمعلی در کنار یک خانم جوان در جشنواره فجر ↑ ، بسیاری از خبرگزاری ها به اشتباه تیتر زدند عکس خانم بازیگر و خواهرش !

 

با این حال خانم کرمعلی اعلام کرد مادرش بوده و در توضیح هم عنوان کرد: از کودک همسری دفاع نمی‌ کنم (باخنده) ولی مادرم متولد اواسط دهه پنجاه هست

 

بابام هم خوبه جوون مونده (با خنده)  و من و نیما (برادرم) هم بچه‌ های خوبی بودیم و پیرشون نکردیم