بیوگرافی شاهرخ استخری و همسرش سپیده بزمی پور

بیوگرافی شاهرخ استخری

شاهرخ استخری متولد ۱۴ مهر ۱۳۵۹ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی صنایع می باشد که در ۲۹ سالگی با سریال «دلنوازان» به اوج شهرت رسید و حالا شعبات جواهر فروشی خود را اداره می کند

خانواده و اصالت

شاهرخ استخری (Shahrokh Estakhri) در شهر تهران به دنیا آمده است پدرش کارمند پتروشیمی و مادرش خانه دار است و دو خواهر کوچک تر از خود دارد

اصالتا اهل شهر باستانی «استخر» در استان فارس می باشد که در حال حاضر آنجا دیگر شهر نیست و بیشتر زمین‌ های زراعی، آن محدوده را احاطه کرده است

عکس و بیوگرافی شاهرخ استخری بازیگر مورد علاقه دختران

مدرسه و محل زندگی

تا سوم دبستان در بلوار کشاورز تهران زندگی می کردیم و از آن به بعد در شهرک غرب هستیم، سوم دبستان را در مدرسه ۱۵ خرداد گذراندم

دوره راهنمایی را در مدرسه آزادی و دبیرستان فجر دانش تحصیل کردم

از شیمی تا صنایع

از همان نوجوانی به تئاتر و هنر علاقه داشتم اما پدرم فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک در رشته شیمی بود و دوست داشت منم مهندس شیمی بشم

انتخاب رشته هم شیمی کردم اما قسمتم قبولی در رشته صنایع بود

بیوگرافی شاهرخ استخری بازیگر

شاهرخ استخری چطور بازیگر شد

در دانشگاه درسخوان نبودم

در دانشگاه دولتی درس خواندم اما هیچ‌ وقت درسخوان نبودم

در حدی درس خواندم که شب امتحان کارم راه بیفتد، درسم در دانشگاه ۴ سال و نیم طول کشید، یعنی ۹ ترم و در واقع یک ترم مشروطی داشتم

اولین تجربه بازیگری

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بصورت اتفاقی با نمایش «اسب ها» به کارگردانی محمد رحمانیان در سال ۱۳۸۱ اولین تجربه هنری خود را بدست آورد

سپس دوره های بازیگری را در آموزشگاه کارنامه زیر نظر مهتاب نصیرپور، پیام دهکردی و هدایت هاشمی در کنار ساره بیات گذارند

همه چیز در مورد شاهرخ استخری

نحوه ورود به بازیگری

به نظرم در شروع کار خصوصیات ظاهری می‌ تواند خیلی به بازیگر کمک کند، برای خود من که اینطور بود

علیرضا امینی (کارگردان) عکس من را در دفتر کارش دید و اگر او عکس من را نمی‌ پسندید هرگز نمی‌ توانستم به این عرصه وارد شوم

از سینما تا تلویزیون

سال ۱۳۸۴ با فیلم «یک شب همین طوری کنارم باش» جلوی دوربین رفت تا اینکه سال ۱۳۸۶ در ۲۷ سالی با سریال «پریدخت» وارد قاب تلویزیون شد

عکس و بیوگرافی شاهرخ استخری بازیگر

شهرت در دلنوازان

نقطه عطف بازیگری شاهرخ استخری بازی در سریال «دلنوازان» سال ۱۳۸۸ در ۲۹ سالگی بود که در کنار او سحر قریشی و سیاوش خیرابی هم به شهرت رسید

درخشان در فاصله ها

او در سال ۱۳۸۹ هم با  سریال «فاصله ها» اینبار کنار چهره هایی چون پندار اکبری و سوگل طهماسبی حضور موفقی را تجربه کرد

شهرت شاهرخ استخری در دلنوازان و فاصله ها

اولین درآمد من

شاید باور نکنید اما من برای بازی در سریال «پریدخت» و «تلخون» هیچ دستمزدی دریافت نکردم، یعنی اصلا پولیم در کار نبود

اولین درآمد من از بازیگری سال ۱۳۸۷ برای بازی در سریال «مثل هیچکس» ماهی ۸۰۰ هزار تومان بود که سریال خوبی از آب درآمد و ۷۸ درصد بیننده داشت

ازدواج با سپده بزمی پور

شاهرخ استخری در سال ۱۳۹۰ وقتی ۳۱ ساله بود با خانم «سپده بزمی پور» ازدواج کرد، این زوج اولین بار مرداد ۱۳۹۲ صاحب یک دختر بنام پناه شدند

دومین فرزند آنها باز هم یک دختر بنام نبات متولد آبان ۱۳۹۷ می باشد

عکس شاهرخ استخری و همسرش

شاهرخ استخری و همسرش سپده بزمی پور

کارگری همسرم

خانواده همسر من اصلا متمول نیستند، همسرم از ۱۶ سالگی کف کارخانه کار کرده و روی پای خودش ایستاده، این ملاک من برای ازدواج با او بود

معضل خواب

یکی از مشکلات بزرگ زندگی ام با مدرسه و دیر رسیدن بود، خواب می ماندم، بارها تنبیه و بازخواست شدم و هنوزم صبح از خواب بیدار شدن برایم سخت است

همسر و فرزندان شاهرخ استخری

شاهرخ استخری کنار همسر و فرزندان

از معافیت سربازی تا شغل دوم

بخاطر حضور ۸ ساله پدرش در منطقه جنگی خارک، از خدمت سربازی معاف شد و قبل از شروع بازیگری شرکت وارد کننده ماشین آلات راهسازی داشت

آقای بازیگر بعد از شهرت ، حالا گالری جواهرات خود بنام «سنجاق» را به چندین شعبه رسانده است

خداحافظی از فوتبال

در تیم جوانان فوتبال بازی می کردم و خیلی هم علاقه داشتم ، یادمه چند روز سر تمرین نرفتم تا اینکه روزی مربی با خونمون تماس گرفت

مربی ام به پدرم گفته بود به بازیکن با اخلاق ما بگویید در تمرین حاضر شود پدرمم جواب داد پسرم درس دارد و تلفن را قطع کرده بود ، اینطور بود که پرونده فوتبالم تا ابد بسته شد

عکس جنجالی شاهرخ استخری کنار فریبا نادری و سحر قریشی

ماجرای کلاس جودو

در دبیرستان قدم از همه کوتاه تر بود، همیشه باید ساندویچ را در اتاق بابای مدرسه می خوردم و الا فقط کاغذش به من می رسید

این عقده ها دست به دست هم داد تا اینکه به کلاس های جودو ، بوکس ، بدنسازی و ... بروم

تاریخ تولد اصلی و شناسنامه

تو شناسنامه متولد ۲۸ شهریور ۱۳۶۰ هستم ولی اگه واقعیت را بخواهیم بگیم من متولد ۱۴ مهر ۱۳۵۹ می باشم

تو تمام مصاحبه هایی که میکنم همون تاریخ اصلیم رو میگم، البته مردم زیاد با تاریخ تولد تو شناسنامه ام آشناییت ندارند

عکس خانوادگی شاهرخ استخری

ماجرای مهاجرت شاهرخ استخری و همسرش به بلژیک

دوری از اکران ها

از حضور در میهمانی‌ ها و اکران خصوصی‌ ها و فضاهای این شکلی خوشم نمی‌ آید به کسانی که عشق شهرت هستند پیشنهاد می‌ کنم که این کارها را بکنند

طرفدارانم بعد از ازدواجم

پیش بینی می کردم بعد از ازدواج از میران هوادارانم کم شود اما از این موضوع نمی ترسید ولی آنها با من از دلنوازان تا الان ماندند و ثابت کردند که چقدر وفادار هستند

شاهرخ استخری در کنار دخترانش

آرزوی بازی در کار کیمیایی

خیلی ها بودند که با آقای مسعود کیمیایی کار کردند اما هنوز اندرخم یک کوچه اند

آرزوی من هم بازی در کار آقایی کیمیایی است و این آرزو ربطی به شروع کار ندارد، هنوزم آروی همکاری با ایشان را دارم ، ۱۰ سال دیگر هم همین آرزو را دارم

بازیگران مورد تحسین

«مهدی هاشمی»، «حمید فرخ‌ نژاد»، از جوان‌ ترها «محسن تنابنده»، «شهاب حسینی»، «حامد بهداد» و باز هم جوان‌ تر بازیگری به اسم «حسین مهری» که کارش را دوست دارم

شاهرخ استخری کنار دخترانش

عکس فرزندان شاهرخ استخری

شهرت بازی دو سر باخت

قبل از شروع بازیگری چیزی که راجع به شهرت از زبان آدم‌ های بزرگ خوانده بودم مثبت نبود، آنها از شهرت‌ شان راضی نبودند و برایشان جذابیتی نداشت

از همان ابتدا می‌ دانستم که شهرت یک چیز دو سر باخت است و محرومیت‌ های بسیاری را در پی دارد، اگرچه ممکن است چیزهای خوبی هم در آن باشد

مثلا چهار جا کارت را انجام می‌‌ دهند، واقعا هم همین‌طور است شهرت اصلا چیز جالبی نیست و فقط مسئولیت آدم را بیشتر می‌ کند

مهاجرت به بلژیک!

مدتی است همسر و فرزندان شاهرخ استخری به کشور بلژیک مهاجرت کردند و فرزندانش در این کشور به مدرسه می روند اما خود این هنرمند بین ایران و بلژیک رفت و آمد می کند

بیوگرافی شاهرخ استخری

شاهرخ استخری و فرزندانش در روز برفی

کار سینمایی

● آن آواز غمناک - ۱۳۹۴

● دوربین - ۱۳۹۳

● تعطیلات - ۱۳۹۳

● تقدیر نهایی - ۱۳۹۲

● کبریت سوخته - ۱۳۹۱

● سوگند - ۱۳۹۱

● پس کوچه ‌های شمرون - ۱۳۹۰

● برگشت ‌ناپذیر - ۱۳۹۰

● ساعت شلوغی - ۱۳۹۰

● یک دو سه - ۱۳۹۰

● چک - ۱۳۹۰

● تلخون - ۱۳۸۶

● شریک - ۱۳۸۷

● یک شب همین طوری کنارم باش - ۱۳۸۴

کار تلویزیونی

پریدخت - ۱۳۸۶

● مثل هیچ‌ کس - ۱۳۸۷

● ماه عسل - ۱۳۸۷

دلنوازان - ۱۳۸۸

● فاصله‌ ها - ۱۳۸۹

● پرانتز باز - ۱۳۸۹

آمین - ۱۳۹۴

ماه و پلنگ - ۱۳۹۵

● پرواز در ارتفاع صفر - ۱۳۹۶

دلدادگان - ۱۳۹۶